Fysiurgisk Massør

Massørens godkendte grunduddannelse.

Med Fysiurgisk Massør uddannelsen fra Massørskolen-Fyn, får du en godkendt uddannelse, med en grundlæggende teori og en solid praktik erfaring. Du vil blandt andet gennemgå en klinikpraktik periode, i vores professionelle klinik. Du kan med en uddannelse fra os, starte som selvstændig. Du kan supplere din uddannelse med andre uddannelser, og opnå en RAB godkendelse. Massørskolen-Fyn er godkendt hos BFM1992.dk.

I den teoretiske undervisning lære du:

• Anatomi – læren om kroppens muskler og deres funktioner.
  • Fysiologi – læren om, hvordan kroppen virker.
  • Sygdomslære – læren om almene sygdomme, samt i hvilke situationer man ikke må anvende massage.
  • At blive selvstændig – læren om de grundlæggende krav der er, når man er selvstændig.

Teoriundervisningen vil veksle mellem gruppearbejde, holdundervisning og opgaveløsning. Dermed sikres en bred forståelse for de teoretiske emner, som er relateret til massagen og dens teknikker.

Den praktiske undervisning består af et grundforløb, hvor du lærer en seriøs og struktureret massage af hele kroppen. I grundforløbet vil du opnå færdigheder inden for:

• Massage
  • Udstrækning
  • Arbejdsstillinger
  • Udvalgte muskel triggerpunkter

Efter grundforløbet er bestået, kommer du i et kort klinikpraktik forløb. Her vil du blive en del af en professionel klinik, og skal give behandlinger til kunder. Du lære at håndtere kundeforløb og opfølgning på dine behandlinger. Under hele praktikforløbet er der mulighed for løbende supervision, fra både medstuderende på dit eget hold, studerende som snart afslutter praktikken samt underviserne. Du har således hele tiden mulighed for at få hjælp, hvis det er nødvendigt.

Flere gange i klinikpraktik forløbet, vil du igen få en praktisk og teoretisk opsamling, på det du har lært og oplever i klinikken. I den periode introduceres du også til:

• Nye massage teknikker
  • Udstrækning
  • Skadesbehandling
  • Klientpsykologi

Alt sammen er noget som du efterfølgende vil kunne bruge i klinikken, og i din videre færd som massør.

For at blive den bedste massør anbefaler vi, at du hjemme forbereder dig, ud fra materialet som udleveres og gennemgås i undervisningen. Ligeledes anbefales det, at du også træner den praktiske massage derhjemme.

Eksamen. I løbet af uddannelsen vil der være 4 eksamener: Anatomi, Fysiologi samt to i praktisk massage.

Du behøver ikke have erfaring med massage eller anden erfaring med behandling, før du starter.
Er du i tvivl så kontakt os.

Uddannelsen tager cirka 6 måneder.

Uddannelsen består af 150 lektioner, fordelt på 50 timers klinikpraktik.

Supervision og opfølgende samtaler, 100 lektioners praktisk undervisning i massage teknikker. Herunder teori lektioner i anatomi og fysiologi.

Der undervises på følgende tider:

Aftenhold kl. 18 -22

Weekendhold kl. 9 – 16

Daghold kl. 9 – 13

Derudover vil der være et individuelt tilpasset klinikpraktik forløb, som planlægges i løbet af de første 4-8 uger.

På uddannelsen vil der være fire eksamener.

De første to eksamener er i anatomi (skriftlig) og massage (praktisk). Disse to skal bestås, inden du kan starte i klinikpraktik.

De to sidste eksamener er i fysiologi (skriftlig) og afsluttende massage/klinikdrift (praktisk).

Når du har bestået dine eksamener, vil du modtage et  diplom.

Her fremgår det at du er uddannet fysiurgisk massør, og har modtaget 150 lektioners undervisning.

Skoleleder Anders Lundgård Nielsen: anders@ms-f.dk
Daglig leder Sisse Cecilie Piil:  sisse@ms-f.dk