Zoneterapeut

Vores godkendte ZCT zoneterapeut uddannelse tager udgangspunkt i Claus Olsen´s bog om Zoneterapi, samt skolens eget materiale.

TILBUD: KOMPLET RAB-GODKENDELSE TIL KUN 1450 kr. pr. måned. Se mere i menuen “kursusoplysninger”.

Har du spørgsmål så skriv til os på sisse@ms-f.dk

Uddannelsen består bl.a. af:

Læren om kroppens meridianbaner, reflekszoner og akupunkturpunkter – deres lokalisering, indikationer og anvendelse.
Organernes energier – den teoretiske basis for traditionel kinesisk medicin, samt de indre organers energetiske opgaver og patologi.
Orientalsk diagnosticering – traditionel kinesisk diagnostik og principper for behandling, herunder vestlig sygdomslære i relation til kinesiske ubalancer.
Læren om forskellige behandlingsteknikker inden for zoneterapi.
Information om akupressur.

Når det er fagligt relevant har akupunktur- og zoneterapeutstuderende fælles undervisning på uddannelsen. Der vil løbende være supervision, som en del af uddannelsen.

Uddannelsen afsluttes med en eksamen.

Efter endt uddannelse (zoneterapeut og sundhedsfaglig grunduddannelse), udstedes et diplom.

2 årig zoneterapeut uddannelse.

Til kun kr. 1.450,- pr måned i 24 måneder + depositum 1000,-
samlet pris kun 35.800,-

Bemærk 2024 pris er kr. 44.500

Indhold.

• 250 timer undervisning i zoneterapi
  • 100 timer klinik-praktik behandlinger
  • 410 timer Sundhedsfaglig Grunduddannelse
  • Uddannelse på en ZCT.dk godkendt skole
  • RAB godkendt uddannelse

Du behøver ikke have erfaring med zoneterapi eller anden erfaring med behandling, før du starter.
Er du i tvivl så kontakt os.

1-årig
Uddannelsen løber over 15 måneder, hvoraf to måneder er sommerferie. Lektionerne ligger mandag mellem kl. 9-13 eller tirsdage mellem kl. 18-22 og enkelte weekender kl. 9-16. Kinikpraktik på 100 lektioner, som planlægges individuelt. Aktuel lektionsplan kan bestilles ved henvendelse til skolen.

2-årig
som den 1 årige +

Massørskolen-Fyn: Kochsgade 127, 5000 Odense C.

350 timer i alt på en ZCT.dk godkendt skole:

• 250 timers Klassisk zoneterapi, muskelzoneterapi, meridianlære, kinesisk fysiologi og psykologi, diagnoser.
  • 102 timers klinikpraktik.

På daghold foregår undervisningen mandage
kl. 9 – 13

På aftenhold foregår undervisningen tirsdage
kl. 18 – 22

Der vil være weekendundervisning 4 gange under uddannelsen.

Fredag kl. 17 – 22
Lørdag kl. 9 – 16
Søndag kl. 9 – 16

Under uddannelsen er der:

• En skriftlig midtvejsprøve
  • Rapport hvor der vælges et behandlingsforløb (skal bestås)
  • Afsluttende eksamen: Rapport forsvares mundtligt og praktisk.

Efter endt uddannelse udstedes et diplom, som sammen med en Sundhedsfaglig Grunduddannelse kan give dig godkendelse som RAB-behandler.

Tlf.: 22 52 10 22
Skoleleder Anders Lundgård Nielsen: anders@ms-f.dk