Akupunktur uddannelse

TILBUD: KOMPLET RAB-GODKENDELSE TIL KUN 1450 kr. pr. måned. Se mere i menuen “Uddannelsesoplysninger”.

Under uddannelsen til akupunktør, lære du om den traditionelle kinesiske medicin, som bygger på, hvordan man kan afhjælpe forskellige sygdomme og smerter i kroppen. Ud fra blandt andet teorier om, at skabe balance mellem yin og yang i kroppen. Du lære om den vestlige tilgang til akupunktur, som bl.a. tager afsæt i naturvidenskabelig smertebehandling.

Uddannelsen giver en god teoretisk forståelse, af kinesisk akupunkturdiagnostik og behandling, som du også lærer at anvende i praksis.

En væsentlig del af uddannelsen er læren om meridianbaner. Det er læren om akupunkturpunkternes præcise placering og deres anvendelse. Dette kræver, at du både får kendskab til anatomiske strukturer, og en grundig oplæring i stik- og behandlingsteknikker. I vores undervisning lægger vi vægt på, at du opnår en god forståelse for kroppens anatomi, så du kan anvende korrekt og forsvarlig stikketeknik.

Skolens undervisere, uddannes løbende i både kinesisk og vestlig akupunktur. Dette sker på kurser i Danmark, Europa og på længere forløb i akupunkturens hjemland Kina. Dette sikrer dig den nyeste viden indenfor akupunktur, på vores akupunkturuddannelse.

2 årig Akupunktør uddannelse.

Til kun kr. 1.450 pr måned i 24 måneder + depositum
samlet pris kun 35.800

Bemærk 2024 pris er kr. 44.500

Indhold.

Der kræves ingen forudgående kendskab til akupunktur, ligesom der ikke er krav om anden uddannelse før opstart.

1-årig
Uddannelsen løber over 15 måneder, hvoraf to måneder er sommerferie. Lektionerne ligger onsdage kl. 18-22 og enkelte weekender kl. 9-16.

Desuden er der klinikpraktik på 100 lektioner, som planlægges individuelt. Aktuel lektionsplan kan rekvireres ved henvendelse til skolen.

2-årig
som den 1 årige +

Massørskolen-Fyn, Kochsgade 127, 5000 Odense C.

Uddannelsen består af  250 lektioner undervisning og træning i akupunktur teknikker.

Plus 102 lektioners klinikpraktik. Praktikken afvikles på skolens klinik. Samlet er uddannelsen på 350 lektioner.

Undervisningen foregår på onsdage kl.18-22.

Der vil være undervisning  4-5 weekender i uddannelsesforløbet.

Under uddannelsen er der to eksaminer.

Den første eksamen ligger ca. 6 måneder efter uddannelsesstart.

Den anden eksamen er en afsluttende eksamen, hvorefter du kan kalde dig akupunktør.

Efter bestået uddannelsesforløb udstedes et diplom.

Her fremgår det, at uddannelsen er bestået med 250 lektioners undervisning, i teori og praktik samt dine  klinikpraktik lektioner.

Skoleleder Anders Lundgård Nielsen: anders@ms-f.dk
Daglig leder Sisse Cecilie Piil:  sisse@ms-f.dk